środa, 30 marca 2016

Zamek miesiąca - Castello Thoro-Plano

Castello Thoro-Plano majestatycznie wznosi się nad Maiori
To był mój ostatni dzień. Pierwotnie miałam inne plany, ale pogoda nie zachęcała wcale do ich wykonania. I wtedy go znalazłam. Od razu wiedziałam, że muszę go zobaczyć.

Widok Maiori z zamkowego okna
Zamek Thoro-Plano, bo to o nim mowa, wznosi się na wzgórzu nieopodal Maiori, jakiś kilometr od centrum miasta. 


Idzie się wąskimi schodami, a kot przewodnik ogonem wskazuje drogę.



I w końcu pojawia się zamek... Najpierw słychać szczęk klucza, a potem w drzwiach pojawia się postać właściciela.


Niedaleko wejścia do zamku
Ten miły starszy pan oprowadza po zamku, opowiadając o nim ciekawe rzeczy. Odbywa się to, oczywiście, po włosku, i mimo że przewodnik mówi baaardzo szybko, trochę to trwa, bo zamek był niegdyś jak małe miasto, było w nim wszystko - od cysterny z wodą po kościół.


Zamkowe mury ciągną się bardzo daleko. W oddali widok Tramonto.
Rozpościerają się stamtąd świetne widoki na góry, a także na Minori leżące na dole. 


Jedna z zamkowych baszt
W kilku pomieszczeniach zamku mieści się małe muzeum, nieco chaotyczne, ale bardzo fajne i ciekawe.


Fragment wystawy w zamkowym muzeum
A sam zamek też robi wrażenie.


Zamkowe mury
Wizyta trwa dobre pół godziny. Potem wolnym krokiem można się udać z powrotem do miasteczka, podziwiając jego dziwne zaułki...


Po drodze
A potem pójść na plażę, żeby obejrzeć sobie stamtąd nieco wzburzone morze i położone na górze Ravello :)


Plaża w Maiori. Tam daleko, na górze, Ravello.
PODSUMOWUJĄC:
Cena: co łaska.  
Godziny otwarcia: Zamek oficjalnie otwiera się w Wielkanoc, i w sezonie jest otwarty od 8 do 13 i od 16 do 20. Ale ja byłam tam w lutym, i też zwiedziłam. Poszłam wcześniej do informacji miejskiej w Maiori i zapytałam o zwiedzanie. Powiedziano mi, że najlepiej zadzwonić i się upewnić, że ktoś tam jest. Poprosiłam panią z informacji, żeby zadzwoniła w moim imieniu, zrobiła to bez problemu, poszłam, pan z zamku już czekał. Fajnie byłoby, gdyby wszędzie informacja turystyczna działała tak sprawnie :)
Dojście: dość dobrze oznakowane. Jak na Włochy, to nawet bardzo dobrze :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz